Overslaan en naar de inhoud gaan

Nascholingsdag voor geschiedenisdocenten, dit jaar over hoe het beste om te gaan met felle discussies in de klas over het verleden.

Felle discussies over het verleden resoneren ook in onze klassen. Ze maken geschiedenislessen relevant en betekenisvol, maar stellen docenten en leerlingen ook voor spannende uitdagingen. Hoe kunnen we daarmee omgaan, ook bij onderwerpen als slavernijverleden, Holocaust en islam? Hoe komen we van een saaie beschrijvende tekst in de CE-syllabus tot relevante lessen?

Who knows?
Het ICLON zorgt voor de verbinding tussen onderwijskennis en onderwijspraktijk: wetenschappelijke inzichten worden toegepast in klas of collegezaal. Omgekeerd zijn praktijkervaringen de impuls voor onderzoek naar en ontwikkeling van de praktijk van voortgezet en hoger onderwijs.

Door: Interfacultair centrum voor lerarenopleiding, onderwijsontwikkeling en nascholing (ICLON)
Terrein: Geschiedenisonderwijs
Locatie: Rijksmuseum van Oudheden
Website